Η Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή είναι κλάδος της φυσικής αγωγής που εντάσσεται στα πλαίσια της ειδικής εκπαίδευσης. Ο στόχος της Προσαρμοσμένης Φυσικής Αγωγής είναι να αναπτύξει την σωματική και ψυχοπνευματική υπόσταση των παιδιών με αναπηρίες. . Ο απώτερος σκοπός είναι η πλήρης και η ισότιμη ένταξη των μαθητών του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ τόσο στο σχολικό περιβάλλον, όσο και σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής ζωής. Η δημιουργία ενός προγράμματος προσαρμοσμένης φυσικής αγωγής για κάθε μαθητή/τρια προϋποθέτει την αξιολόγησή του τόσο ως προς τις κινητικές δεξιότητες, όσο και με βάση το ιστορικό του/της. Έτσι, σχεδιάζεται ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα φυσικής αγωγής, θέτοντας ατομικούς αλλά και ομαδικούς στόχους. Ανάλογα με τις δυνατότητες, τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα, οι μαθητές/τριες εντάσσονται σε δραστηριότητες και παιχνίδια ψυχοκινητικής και ορθοσωματικής αγωγής, αθλοπαιδιές (καλαθοσφαίριση, ποδόσφαιρο, βόλεϊ. κ.α.), παιχνίδια μουσικοκινητικής αγωγής, ασκήσεις στίβου ασκήσεις φυσικής κατάστασης καθώς και δραστηριότητες και παιχνίδια ψυχαγωγίας.

Πιο συγκεκριμένα οι ειδικοί σκοποί της Προσαρμοσμένης Φυσικής Αγωγής είναι:

Στο σωματικός τομέα:

  • Η ανάπτυξη αδρών και λεπτών κινητικών δεξιοτήτων.
  • Η ανάπτυξη φυσικής κατάστασης: ταχύτητα, αντοχή, ευλυγισία και ευκινησία
  • Η προαγωγή της υγείας και ευεξίας: καρδιοαναπνευστική λειτουργία.
  • Η καλλιέργεια του ρυθμού.

.

Στο συναισθηματικό τομέα:

  • Ανάπτυξη κοινωνικών και ψυχικών αρετών, όπως: συνεργασία, ομαδικό πνεύμα, αυτοπειθαρχία, θέληση, υπευθυνότητα, υπομονή, επιμονή και θάρρος.
  • Η ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης με τη βελτίωση των φυσικών ικανοτήτων, την εκμάθηση κινητικών δεξιοτήτων και τη συμμετοχή σε προσαρμοσμένες αθλητικές δραστηριότητες
  • Η μείωση του άγχους και βελτίωση της συγκέντρωσης
  • Η δημιουργία κινήτρων για την ενεργό και πρόθυμη συμμετοχή του στις κινητικές και αθλητικές δραστηριότητες.
  • Η ενίσχυση της αντίληψης του σώματός του και η ανάπτυξη θετικής αυτοαντίληψης μέσα από τη φυσική δραστηριότητα.
  • Η προαγωγή της ιδεολογίας του “Ευ αγωνίζεσθαι”

Στο γνωστικό τομέα:

  • Η ικανότητα μεταφοράς των γνωστικών στρατηγικών που αναπτύσσει ο μαθητής/τρια με την εκμάθηση κινητικών δεξιοτήτων σε άλλα γνωστικά αντικείμενα για την επίλυση προβλημάτων.
  • Η απόκτηση γνωστικών-κινητικών δεξιοτήτων οι οποίες χρησιμεύουν στην αυτοεξυπηρέτηση και την ανεξάρτητη διαβίωση.
  • Κατανόηση εννοιών και απόκτηση γνώσεων σχετικών με τη Φυσική Αγωγή και τον αθλητισμό. Η γνώση στοιχείων που σχετίζονται με το χορό, τη μουσική και το τραγούδι σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
  • Απόκτηση γνώσεων σχετικών με την Ολυμπιακή ιδέα και κίνηση.
  • Απόκτηση βασικών γνώσεων υγιεινής και πρώτων βοηθειών.
  • Ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας.
  • Απόκτηση γνώσεων σχετικών με την Ολυμπιακή ιδέα και κίνηση.