Λογοθεραπευτής

Ο λογοθεραπευτής αναλαμβάνει την πρόληψη, αξιολόγηση και αντιμετώπιση των διαταραχών λόγου, ομιλίας, φωνής, μάσησης και κατάποσης των μαθητών/τριών του σχολείου. Οι συνεδρίες λογοθεραπείας πραγματοποιούνται σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο με την χρήση σταθμισμένων και μη εργαλείων. Ο στόχος των εξατομικευμένων προγραμμάτων ποικίλει ανάλογα με την περίπτωση και συνήθως περιλαμβάνει την ενίσχυση των στοματοπροσωπικών δομών, την ανάπτυξη του λεξιλογίου, την βελτίωση της καταληπτότητας του λόγου και την ορθή χρήση της φωνής.

Κοινωνικός λειτουργός

Ο Σχολικός Κοινωνικός Λειτουργός στις μονάδες ειδικής αγωγής, είναι μέλος της ομάδας ειδικής εκπαίδευσης και λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος μεταξύ σχολείου, οικογένειας και άλλων κοινωνικών φορέων και υπηρεσιών με επίκεντρο το παιδί και τις ιδιαίτερες ανάγκες του. Ο  Σχολικός  Κοινωνικός Λειτουργός εργάζεται αποκλειστικά με και για λογαριασμό μαθητών που λαμβάνουν ή υποψιάζονται ότι χρειάζονται προγράμματα και υπηρεσίες ειδικής εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα παρέχει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών το οποίο περιλαμβάνει:

  • Διερεύνηση αναγκών και προετοιμασία ενός κοινωνικού ή αναπτυξιακού ιστορικού ενός μαθητή με αναπηρία, καθώς και ενημέρωση του φακέλου (τηρώντας πάντα τις σχετικές με το επαγγελματικό απόρρητο διατάξεις), ώστε να φαίνεται η πορεία του στη σχολική κοινότητα.  
  • Στενή συνεργασία με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό για θέματα που αφορούν το μαθητή και τη πορεία του και συμμετοχή στα συμβούλια του προσωπικού.
  • Ομαδική ή ατομική παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης στον μαθητή και την οικογένεια.
  • Στενή συνεργασία με τις οικογένειες των μαθητών/τριών για προβλήματα που ανακύπτουν σχετικά με τη διαβίωση τους (έλλειψη οικονομικών πόρων, συνθήκες υγιεινής κτλ) και δυσκολεύουν την ομαλή προσαρμογή των παιδιών στο σχολείο..
  • Κινητοποίηση σχολικών και κοινοτικών πόρων για να μπορέσει το παιδί να προσαρμοστεί και να ενταχθεί ομαλά και αποτελεσματικά στο εκπαιδευτικό του πρόγραμμα.
  • Προετοιμασία γονέων και μαθητών για την αποφοίτηση τους από τη σχολική κοινότητα και ενημέρωση για την προ επαγγελματική και επαγγελματική κατάρτιση σε υπηρεσίες.
  • Τέλος, συμβάλλει στην ανάπτυξη στρατηγικών θετικής συμπεριφοράς και παρέμβασης.

Επιπρόσθετες υπηρεσίες:

Παροχή βοήθειας σε  οικογένειες που βρίσκονται σε κρίση. Αφορά τις έκτακτες και διαρκείς ανάγκες που εμφανίζονται σε οικογένειες σε κρίση. Ανάλογα με την ανάγκη, ο/ η Κοινωνικός /ή  Λειτουργός ενεργοποιεί πηγές βοήθειας, όπως δημόσιους φορείς, ιδιωτικές εταιρείες, κοινωφελή ιδρύματα, κέντρα απεξάρτησης και σκοπός αυτής της βοήθειας είναι να ισορροπήσει τις εντάσεις και την παθολογία μέσα στην οικογένεια, ώστε τα παιδιά να βιώνουν μια όσο το δυνατόν πιο ήρεμη ζωή.

Δυνατότητα επισκέψεων στα σπίτια μαθητών και υπηρεσίες με σκοπό τη διερεύνηση του οικογενειακού περιβάλλοντος και των συνθηκών διαβίωσης των μαθητών. Στον οικείο χώρο του σπιτιού υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας και γνωριμίας με όλα τα μέλη της οικογένειας. Επιπλέον πραγματοποιούνται επισκέψεις σε υπηρεσίες και φορείς με σκοπό την ενημέρωση σε θέματα επιδοματικής πολιτική κ.α.

Δραστηριότητες κοινωνικοποίησης μαθητών: Δύναται κατόπιν επικοινωνίας με τον Διευθυντή και τον εκάστοτε διδάσκοντα η συνοδεία δύο παιδιών ή μικρών ομάδων παιδιών σε βιβλιοπωλείο, Ταχυδρομείο, φούρνο, ιχθυοπωλείο, SUPER MARKET, φαγητοπωλείο κ.λπ. προκειμένου οι μαθητές να αποκτήσουν ικανότητες συνδιαλλαγής με τις παραπάνω υπηρεσίες. Οι δραστηριότητες αυτές στοχεύουν στο να ανοίξει το σχολείο προς τα έξω και να βοηθήσει τους μαθητές να ενσωματωθούν στο κοινωνικό σύνολο.

Ψυχολόγος

Ο σχολικός ψυχολόγος είναι μέλος της Διεπιστημονικής ομάδας του σχολείου και έχει συμβουλευτικό, θεραπευτικό και υποστηρικτικό χαρακτήρα για μαθητές και γονείς. Εστιάζει έμμεσα και άμεσα στον μαθητή, δηλαδή συνεργάζεται με γονείς και εκπαιδευτικούς για να σχεδιάσει παρέμβαση για τους μαθητές. Προβαίνει σε άμεση ατομική ψυχολογική αξιολόγηση, ατομική συμβουλευτική θεραπεία και ανάπτυξη δεξιοτήτων συμπεριφοράς ομάδας. Επιπρόσθετα, ο ψυχολόγος, κατόπιν αιτήματος της οικογένειας ή συνεργαζόμενων υπηρεσιών, συντάσσει ψυχολογικές εκθέσεις μαθητών. Τέλος, εφαρμόζει προγράμματα πρόληψης και προαγωγής ψυχικής υγείας και ευαισθητοποιεί μαθητές, γονείς και προσωπικό του σχολείου σε θέματα που άπτονται της ειδικότητας του.